מי הם אנשי התקשורת וכלי התקשורת המשפיעים בישראל ?

מי הם אנשי התקשורת וכלי התקשורת המשפיעים בישראל?

ישראל של 2024 היא חברה מפולגת, והדבר משתקף באופן בולט גם בתקשורת. מחקר מקיף שבוצע
לאחרונה על ידי מכון אגם, בהובלת נמרוד ניר, פסיכולוג פוליטי מהאוניברסיטה העברית,
מצייר תמונה מורכבת על יחס הציבור לתקשורת. המחקר בחן את אמון הציבור בכלי התקשורת
ובעיתונאים המובילים במדינה, לצד פופולריות התוכניות והערוצים השונים. התוצאות
מגלות את עומק הקיטוב אך גם מספקות תובנות מפתיעות על הסכמה, חיבה ואמון
.

עמית סגל בראש, ינון מגל שנוי במחלוקת

עמית סגל, פרשן חדשות 12, ממשיך להיות הדמות המוערכת והאהובה ביותר בישראל. סגל זוכה
להערכה רחבה גם בקרב מצביעי האופוזיציה, מה שמייחד אותו מעמיתיו למקצוע. הוא אף
דורג גבוה ברשימת העיתונאים שהציבור היה רוצה לראותם בפוליטיקה. מנגד, ינון מגל,
מגיש “הפטריוטים” בערוץ 14, מעורר קיטוב חריף: הוא העיתונאי הפחות אמין בעיני
הציבור, אך גם בין האהובים בקרב מחנה הימין
.

קשת 12 מובילה, אך ערוץ 14 מפתיע

בזירת כלי התקשורת, קשת 12 ממשיכה להוביל עם 36% מהמשיבים שצופים בשידוריה לפחות פעם
ביום
. ynet נמצא במקום השני, וכאן 11 ורשת 13
חולקים את המקום השלישי. לעומת זאת, ערוץ 14, המתויג כערוץ ימין מובהק, זינק
ברייטינג אך נשאר מאחור במדדי אמון ופופולריות כלליים. רק 18% מהמשיבים צופים בו
מדי יום, ורובם מזוהים עם מחנה הימין
.

הפערים בין המחנות הפוליטיים

המחקר מדגיש את הבדלי הצפייה בין המחנות הפוליטיים. מצביעי הימין נוטים לצפות בערוץ 14,
בעוד מצביעי האופוזיציה מעדיפים את קשת 12. למרות זאת, ערוצים כמו כאן 11 מצליחים
ליצור קונצנזוס יחסי ולהפחית את הקיטוב
.

תוכניות וסאטירה שמחברות בין המחנות

התוכנית “הפטריוטים” מערוץ 14 היא תוכנית האקטואליה הפופולרית ביותר בישראל, אך פונה כמעט
בלעדית לציבור הימני. לעומתה, “ארץ נהדרת”, תוכנית סאטירה, היא היחידה שמצליחה
לגשר בין שני המחנות ונמצאת ברשימת התוכניות המועדפות על כלל הציבור
.

אמון בתקשורת: הציבור מחפש איזון

כשמדובר באמון, תאגיד “כאן” מוביל עם 43% שמעניקים לו אמון רב. ynet וגלי צה”ל גם זוכים לאמון גבוה יחסית, בעוד אתרים כמו “בחדרי
חרדים” ועיתון “הארץ” זוכים לאמון נמוך במיוחד, בעיקר בשל קיטוב פוליטי ותפיסת
הטיות
.

המסקנה: צורך דחוף בשיח מאחד

המחקר מדגיש את הצורך בשיח מאחד במדינה מפולגת. בעוד עיתונאים מסוימים מצליחים לשמור על
פופולריות חוצת מחנות, הקיטוב התקשורתי ממשיך להוות אתגר מרכזי. עם זאת, תכנים
שמצליחים לשלב אקטואליה עם סאטירה או איזון עיתונאי כמו אלה של “כאן 11”, מוכיחים
שאפשר לגשר בין עמדות, אפילו במציאות כה מקוטבת
.

 לחצו כאן כדי לקרוא על דו"ח מיוחד של נמרוד ניר

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מי הם אנשי התקשורת וכלי התקשורת המשפיעים בישראל...
מי הם אנשי התקשורת וכלי התקשורת המשפיעים בישראל? ישראל של...
esim לחו"ל – פתרון מושלם למטיילים...
 esimלחו"ל הוא מה שהרבה מטיילים חיכו לו כבר שנים. במקום...
הפקת סרטון תדמית: סרטוני תדמית עם וידאו גורו 
פוסט זה בבלוג בוחן את החשיבות של הפקת סרטוני תדמית...
הלוואה כנגד נכס: איך משפיע דירוג האשראי? 
 מאמר זה בוחן את הקשר בין דירוג האשראי לתנאי הלוואת...
מה כוללת חבילת קידום אתרים מקצועית?
קידום אתרים לעסקים הוא כלי חשוב להגדלת הנוכחות הדיגיטלית ושיפור...
המעבר מפיתוח לייצור – אתגרים ודרכים להתמודד עמם
המעבר מפיתוח לייצור מהווה שלב משמעותי וחשוב במחזור חיי המוצר....
ריגול תעשייתי ועסקי
ריגול תעשייתי ועסקי, בהגדרה רחבה, מתייחס לאיסוף גלוי או סמוי...
תהליך התקנת חיפוי אלומיניום: למה חשוב לפנות לחברה...
חיפוי אלומיניום הוא אחד הפתרונות המובילים והמבוקשים ביותר בתחום חיפוי...