מעבר לחלל משרדים חדש הוא אבן דרך מרגשת עבור כל עסק. בין אם מדובר בבניין חדש לגמרי או במשרד שאוכלס בעבר, ניקיון לפני אכלוס הוא צעד חשוב שיכול להשפיע משמעותית על הבריאות, הבטיחות והפרודוקטיביות של העובדים. בכתבה הבאה, נתעמק בסיבות מדוע חיוני לנקות את המשרד החדש לפני המעבר ונספק טיפים מעשיים לטיפול בתרחישי ניקיון שונים.
הכתבה בשיתוף עם חברת ניקיון משרדים. החברה מספקת מגוון שירותים, כאשר אחד הפופולאריים הוא שירות ניקיון משרדים אחרי שיפוץ.
חשיבות הניקיון לפני המעבר למשרד החדש
להלן:
בריאות ובטיחות: סביבת עבודה נקייה ומחוטאת חיונית לשמירה על הבריאות והבטיחות של העובדים. אבק, פסולת ואלרגנים שהצטברו במהלך הבנייה או מדיירים קודמים עלולים להוות סיכונים בריאותיים ולעורר בעיות נשימה או אלרגיות. ניקיון לפני אכלוס מסייע ביצירת סביבת עבודה בריאה יותר ומפחית את הסבירות למחלות.
תדמית מקצועית: משרד נקי ומטופח משקף בצורה חיובית את העסק ותורם לתדמית מקצועית. סביבת עבודה עמוסה או מלוכלכת יכולה ליצור רושם שלילי על לקוחות, מבקרים ועובדים פוטנציאליים, ולערער את המוניטין והאמינות של העסק.
פרודוקטיביות: סביבת עבודה נקייה ומאורגנת מטפחת פרודוקטיביות ויצירתיות.
סביבות עמוסות או לא נקיות עלולות להסיח את הדעת ולהפחית את המוטיבציה של העובדים.
על ידי סביבת עבודה נקייה ונוחה, ניתן לצור אווירה נוחה לשיתוף פעולה, חדשנות והצלחה.
מניעת נגיעות מזיקים: חללים מוזנחים או לא מנוקים הם מקומות שיכולים למשוך מזיקים כמו מכרסמים, חרקים ועוד. נגיעות מזיקים עלולות לפגוע ברכוש, לזהם את אספקת המזון ולהוות סיכונים בריאותיים לכל מי שנמצא במשרד. ניקיון לפני אכלוס וביצוע הדברה מסייעים במניעת נגיעות של מזיקים.
כיצד מומלץ לבצע את הניקוי?
להלן:
הסרת אבק ופסולת: יש להתחיל בהסרת אבק, פסולת וחומרי בנייה. יש להשתמש בשואבי אבק ומטאטאים כדי לנקות משטחים, רצפות, קירות וכו'.
חיטוי משטחים: יש לחטא משטחים ואזורים בעלי מגע גבוה כגון ידיות של דלתות, מתגי תאורה, משטחים ומתקני שירותים.
ניקוי רצפות: יש לנקות ולחטא רצפות באמצעות פתרונות ניקוי מתאימים וציוד המותאם לחומר הריצוף. עבור שטיחים, מומלץ לשקול להשתמש בשירותי ניקוי שטיחים מקצועיים.
איך לשמור על הניקיון במשרד?
להלן:
קבעו פרוטוקולי ניקיון: יש לקבוע לוחות זמנים בהם יבוצע הניקיון וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לשמור על הניקיון והתברואה של המשרד באופן שוטף.
ספקו חומרי ניקוי: יש לספק לעובדים גישה לחומרי ניקוי כגון מגבונים לחיטוי, חומרי חיטוי לידיים וחומרי ניקוי למשטחים. יש לעודד את העובדים להקפיד על הרגלי היגיינה וניקיון כדי למנוע לכלוך והתפשטות של חיידקים.
הזמינו חברת ניקיון משרדים שתבצע ניקוי עמוק ויסודי
נמליץ לכם להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון משרדים המציעה שירותי ניקיון יסודיים. קחו בחשבון שלחברה יש צוות מנקים מקצועיים שלהם יש את המומחיות, הציוד והמשאבים להתמודד עם משימות ניקיון ביעילות, מה שמאפשר לכם להתמקד בהיבטים אחרים הקשורים למעבר למשרד החדש.
כמו כן, אם החלטתם להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון משרדים, קבעו מועד לשירותי הניקיון זמן רב לפני מועד הכניסה שלכם. כך תבטיחו שחלל המשרד יהיה נקי ומוכן לאכלוס בזמן.
כמה מילים לסיכום…
ניקיון המשרד החדש שלכם לפני מעבר אליו הוא צעד מכריע שאסור להתעלם ממנו.
על ידי מתן עדיפות לניקיון ותברואה, תוכלו לצור סביבת עבודה בריאה, בטוחה ומקצועית עבור העובדים והלקוחות שלכם. על ידי ביצוע הטיפים ושיטות העבודה שהוזכרו לעיל, תוכלו להבטיח מעבר חלק וחלק אל חלל המשרד החדש שלכם, עם ניקיון והיגיינה בראש סדר העדיפויות.