עובדים שכירים משלמים כל חודש תשלומי מס. אלו תשלומים שנלקחים ישירות מהמשכורת.
בהמון מקרים, יש סיכוי לא רע בכלל, שתהיו זכאים לקבל החזרי מס מרשות המיסים.
שימו לב, החזרי מס לשכירים יכולים להסתכם בסכומים של מאות ואפילו אלפי שקלים.
בכתבה הבאה, נספק את כל המידע הרלוונטי בנושא. הכתבה בשיתוף עם חברה שיש לה ניסיון של מעל 30 שנה המספקת שירותי החזרי מס וראיית חשבון.
החזרי מס לשכירים – מה חשוב שתדעו?
אין ספק שתחום המיסוי הוא תחום מורכב. מה שכן, חשוב מאוד שתכירו את המושגים המרכזיים. כאשר תכירו אותם, תוכלו לדעת איך קובעים את חישוב תשלום המס והאם אתם אכן זכאים להחזר מס.
גובה המס נקבע על פי 2 קריטריונים והם: מדרגות מס ונקודות זיכוי. שימו לב, ככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר, כך גם גובה המס שתצטרכו לשלם יהיה גבוה יותר. כאשר מדובר על נקודות זיכוי, מדובר על הטבות מס. למעשה, נקודות הזיכוי מפחיתות את חבות המס. לדוגמה, אם אתם תושבים במדינת ישראל, אתם זכאים ל-2.25 נקודות זיכוי. כמו כן, אם אתם הורים לילדים, סיימתם לימודים אקדמיים, אתם מתגוררים בעיר פריפריאלית ועוד, כל המקרים הללו יזכו אתכם בנקודות זיכוי.
מי זכאי לקבל החזרי מס?
את תשלומי המס, אתם משלמים מדי חודש ובהמון מקרים יש פערים בין מה ששילמתם לבין מה שהיה צריך לשלם בפועל.
להלן המקרים בהם תהיו זכאים לקבל החזרי מס:
-במידה והחלפתם מקום עבודה במהלך השנה.
-במידה והיה שינוי במשכורת שאתם מקבלים.
-במידה ויצאתם לחופשה ללא תשלום או שהפסקתם את העבודה.
-במידה ואתם זכאים לנקודות זיכוי ואלו לא מומשו.
איך תקבלו החזר מס?
במידה ואכן שילמתם כספים עודפים לרשות המיסים, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס. אפשר להגיש את הבקשה בסניף של רשות המיסים, באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים או דרך הדואר. אם אתם רוצים להקל על התהליך, תוכלו להיעזר בחברה מנוסה ומקצועית שתבצע עבורכם את הגשת הבקשה ובכלל תלווה אתכם מתחילת התהליך ועד סופו.
לבקשה להחזר מס, תצטרכו לצרף גם את הטפסים הבאים: טופס 135, תלושי משכורת או טופס 106. כאשר הוגשה הבקשה להחזר מס, היא כמובן תיבדק על ידי רשות המיסים. אם אתם זכאים להחזר המס, הוא יופקד ישירות לחשבון הבנק שלכם.
טיפ מאיתנו: זכרו שאתם יכולים לקבל החזרי מס בדיעבד. תוכלו להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה. כך שאם לא הגשתם בקשה, אל תחכו והגישו אותה עבור כל שנת מס. מדובר על סכומים שיכולים להצטבר לאלפי שקלים.
החזרי מס באמצעות חברה מתמחה – איך התהליך עובד?
שלב ראשון תהיה בדיקת היתכנות. הבדיקה תיתן סבירות לגבי הזכאות שלכם לקבל החזרי מס.
אם יש סיכוי גבוה לקבלת החזר, ייפתח לכם תיק. בשלב השני, תצטרכו להעניק לחברה ייפוי כוח. בהמשך, נציגי החברה יצרו קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים שיגישו את הטפסים שלכם לרשות המיסים.